Som Arne Weise på julafton...

Det är INTE Arne Weise som önskar God Jul!
 
"Om jag får se dina bokhyllor kan jag säga vem du är". Ungefär så lät det i en tidningsintervju för många år sedan. Om intervjuobjektet var psykiatriker/psykolog eller fjärrskådare, det minns jag inte. Men jag tyckte att det lät lite suspekt. Jag har alltid älskat böcker. I lägenheten finns tre bokhyllor. I våra förråd så tar mina böcker den största platsen. Ändå så släpar jag hem nya då och då. Historia, biografier, är min största last vad gäller böcker. När jag var barn läste jag Kalle Anka och en mängd av andra serietidningar. Att läsa är en slags livsstil.
 
Så tycker...
 
Roger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0