Piteåbor som slåss... eller?

 
 
En 60-årig man blir misshandlad av en 35-årig man i centrala Piteå. Dock inte allvarligt. Om detta stod att läsa på Piteå-Tidningens förstasida den här dagen. Inne i tidningen, så finns en notis om att ett fyrtiotal personer drabbat samman. I två olika grupper. Det brukar inte hända i lilla Piteå. Jo, möjligtvis på 60-70-talet då raggare från Luleå kom till Piteå för att spöa skiten ur Piteåraggarna. Men dessa två grupper, som slåss i nutid, verkar intressant. Kan inte tänka mig att Svensson, Karlsson, Lundström och jag drabbar samman på samma sätt. Varför vill då inte PT berätta bakgrunden? Jag tror det finns fler som höjer på sina ögonbryn.
 
 
I många tidningar landet runt, har den här annonsen dykt upp då och då. Vi pratar om mångfald. Då borde väl i rimlighetens namn det även gömma sig nån person av utländsk härkomst också. Om man nu ska följa statistiken. Männen som gömmer sig bakom de här pixlade bilderna, är inga vanliga brottslingar som ni säkert har förstått. Dom är modeller. Men det ger även en sorts fingervisning hur man tänker i dag 2017. Om man nu gör ett sånt här upprop, så tycker jag att man burit sig väldigt klumpigt åt. Det bevisar, att våra tidningar inte är helt objektiva när det gäller. Att utländska män toppar statistiken av vissa brott är ingen hemlighet. Men vår massmedia gör allt för att dölja det för oss godtrogna medborgare. Och alltför många köper det rakt av. För ni vet väl - en svensk ifrågasätter helst inte.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0