LOS CONCHOS - Piteå

 
Bilderna har jag lånat av LEIF LIDMAN.

Kommentarer
Postat av: Nils-olov "nille" grankvist

Kul att se,det finns inte så många foton från den tiden.Vi hade en privligierande tillvaro den tiden,min far,"Hoppalong# var en känd scoutledare då,men scoutstugan var öde,så vi fick använda den som träningslokal.Klubb 2000. Startade där i sin linda(vi bodde nästan där).Jag har tex. aldrig haft en moped,däremot hade jag en elbas,(som inte alla hade)Tror att första spelningen vi hade var i storfors i herrgården som var omgjord till ungomsgård i klubb 2000. (jag var så nervös,skulle spela munspel på en shanes och hade munspelet upp och ned)..... Då fanns ju massor av ställen att spela på,gotis,storfors, långnäs,badhusparken.Vi spelade också ganska ofta i norra norrbotten,som haparanda seskarö gellivare vidsel,tror vi var ganska uppskattade som (pop figurer)dock vill jag nog hålla TRAMPS med Lasse eriksson som ledfigur som dom musikaliskt bästa.FLAMES som kom längst,(dom hade ju spelat på Nalen och kom hem i en STOR bil som hette Checker,den första i piteå.Det var kul så länge det varade,sen blev det dansbanden som tog över.Inget fel med det,allting har sin tid,men roligt hade VI.

2019-11-30 @ 23:14:27
Postat av: Roger

En härlig tid med andra ord. Jag pratade med Jan Öqvist som var trummis i The Steelmen från Älvsbyn, han berättade ungefär samma sak.

2019-11-30 @ 23:27:58
Postat av: Jörgen Johansson

Hej, var du med i Los Conchos? Kan jag komma i kontakt med ngn i gruppen? Mvh Jörgen

Svar: Jag var inte med i bandet, däremot basisten Thomas Grahn och trummisen Rune Nordmark.Mvh Roger.
Roger Lindqvist

2024-02-10 @ 19:08:18
Postat av: Jörgen Johansson

Jörgen här igen, kan du fixa så att jag kan komma i kontakt med Nils Olov Grankvist, Thomas Grahn Rune Nordmark Tack på förhand /Jörgen

Svar: Nils-Olov "Nille" Grankvist är avliden. Rune Nordmark finns på fb. Kontakta honom där. /Roger.
Roger Lindqvist

2024-02-13 @ 17:13:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0