Onsdag 2017-02-08

Mammas gata.
 
Föräldrahemmet.
 
Efter besöket hos bonden och hans son, så vände vi sparken mot byn.
 
På samma gata bor två av våra tre söner. Praktiskt.
 
I den lilla röda stugan till höger, bodde en gång mina morföräldrar.
I det gula huset som skymtar bakom det röda, fanns under min
barndom Nisse och Ingrid Stenbergs affär. Deras dotter Karin var
en av mina tjejkompisar.
 
I vindsvåningen i mitt föräldrahem satt jag och spelade trummor ständigt och jämt.
Min mamma frågade en gång våra grannar om det hördes nåt av mitt trummande -
Jodå, det hörs då Roger spelar. Men det gör ingenting. (Undrar om de talade sanning?)
 
Långt därborta bodde bonden Viktor Nilsson. På samma väg bodde min faster Elsa
med familj, även min farbror Erik med sin familj. På samma gata bodde även mina
farföräldrar.
 
I det röda huset bodde Viktor, som hade 20-22 katter.
 
Välkomna till "snöskoter-land". Jag har aldrig haft en skoter. Däremot våra söner.
 
14-15 minusgrader i luften den här onsdagen. Men oj vilket vårväder mitt i vintern.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0