"Det har aldrig varit så tryggt i Sverige som det är nu"

Jag vet inte hur många gånger jag hört den här utnötta frasen sägas. Den sägs mest av kändisar och tidningskrönikörer. Undrar om de tror på det själva? Undrar om polismannen som stod mitt i ett kaos under nyårsnatten, med exploderande fyrverkerier tyckte detsamma? Undrar även om den lilla 4-åriga flickan som anfölls av en grupp tonårskillar, som sköt iväg sina nyårsraketer, och som hade henne som mål, tyckte samma sak? Undrar också om blåljuspersonalen tyckte att det kändes tryggt, när de under en utryckning anfölls av vilt skrikande tonåringar även dem med fyrverkerier som vapen? "Det har aldrig varit så tryggt i Sverige som det är nu". Jo jag tackar jag! Jag synar.
 
 
Roger Lindqvist 

Kommentarer
Postat av: Lennart Ö

Kan det vara så som med en alkoholist och i en del fall av medberoende, han/ hon har inga problem med alkoholen !?

2017-01-02 @ 00:29:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0