Födelsedagsfirande och musselsoppa

I dag har vi firat Daniels sambo Linda på hennes födelsedag. En jättetrevlig stund med Lindas föräldrar hennes bror och hans tjej. Ante, Carro och lille Loke var också med. Efter firandet åkte vi hem för att byta om. Sedan var det dags för middag hos bonden och hans sambo och lille son. Hasse G. Pettersson var också med. En trevlig söndag med andra ord.
 
Carros pappa, Hasse, som är gammal pressfotograf, har många intressanta historier. Jag är nyfiken och frågvis och ber honom berätta. I kväll berättade han om sin tid i mellanöstern. Han jobbade även där som fotograf. Hasse och en kollega var ute på ett uppdrag som visade sig kunnat gå väldigt illa. Kollegan tog sin kamera och promenerade rakt ut på okänd mark. Det var då som Hasse upptäckte att det fanns minor utlagda i marken. Kollegan hade inte en susning. Men han hade tur i oturen gått utan att ens nudda vid dem. Hasse sa att han skulle ta det försiktigt och backa tillbaka. - Gå för guds skull i samma spår som du gjorde på vägen ditut, sa Hasse. Kollegan backade försiktigt tillbaka. - Jag såg att hans ben darrade av nervositet, men han klarade krisen. Sedan den dagen gjorde vi aldrig nåt mer besök ute på det fältet, berättade Hasse.
 
Roger och Elisaberth på väg...
 
Loke och farfar. Farfar spelar trumma och Loke
dansar.
 

Kommentarer
Postat av: Marcus

Vart hittar du alla gamla hockey bilder?

2017-01-09 @ 20:03:59
Postat av: Roger

Jag har samlat på mig gamla tidningar m.m.

2017-01-12 @ 01:59:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0