Bildjournalen

AFTONBLADET ¤ 1966-01-19

Kommentarer
Postat av: Tomas

Hej !
Funderar på de tre pop-kungarna i annonsen för Bildjournalen. Ola måste vara Ola Håkansson , Bill borde vara Bill Öhrström , men Magnus ??? Det fanns ett dansband som hette Magnus Kvintett , är det den Magnus det är frågan om? Vet du Roger ? Med vänlig hälsning Tomas

2017-06-16 @ 08:29:38
Postat av: Roger

Magnus Andersson hette kapellmästaren i Magnus kvintett från Mariestad. Av bilden att döma så är det inte den Magnus. Jag har faktiskt ingen aning. Tyvärr.

2017-06-16 @ 16:52:04
Postat av: Tomas

Hej igen !

Apropå Magnus kvintett ,de hade stor framgång med låten "Varför " som spelats in av många artister. Du hade själv sjungit den i tidiga år Roger om jag minns rätt. Magnus A skrev musiken , men det står att Karin Boye skrivit dikten/texten , men tydligen är många tveksamma till att Karin har skrivit denna ,bl.a Karin Boye-sällskapet. Jag tycker att någon borde ha frågat Magnus varför han angett Karin Boye som textförfattare. Vet du Roger ?

Med vänlig hälsning ,Tomas

2017-06-25 @ 12:30:22
Postat av: Roger

Ja det låter lite tveksamt att Karin Boye skrivit texten. I "min värld" tror jag inte eller på det.

Mvh Roger.

2017-06-25 @ 19:18:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0