Ett möte med Fabulous Four

 
En sommar i slutet av 60-talet åkte vi på semester, jag och mina föräldrar. Med på resan var också min pappas bror och hans familj. En dag var jag och min kusin på ett kondis i trakterna kring Skuleberget i Ångermanland. In kommer fyra långhåriga killer. Två av dem ställer sig vid ett flipperspel medan de andra beställer. Det är då som jag knuffar min kusin lite lätt på hans arm och säger lite tyst: - Känner du igen dom? - Nää, inte alls..  - Det är ju Lalla Hansson och Fabulous Four. - Va, är det sant? - Jovisst är det sant.
 
Redan då hade jag helkoll på alla band och de musiker och artister som fanns i landet.

Kommentarer
Postat av: Tomas

Kommer mycket väl ihåg Fabulous Four .Köpte deras skiva "Puff the magic dragon" ,på omslaget bredvid grabbarna var en stor pappersdrake avbildad. Trodde då förstås att en sån drake heter dragon på engelska när det egentligen heter kite .Ett misstag alltså ,säkerligen beroende på att Jan Malmsjö sjöng om en sån drake i den svenska versionen av låten. Man lärde sig mycket engelska på 60-talet tack vare all popmusik , men ibland blev det alltså fel. Med vänlig hälsning Tomas ,årgång -57.

2017-06-14 @ 12:21:54
Postat av: Roger

Tack Tomas för din kommentar!

2017-06-14 @ 18:20:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0