Lars Ekborg

 
Lars Ekborg.
 
Lars Åke Rupert Ekborg f. 1926-06-06 Uppsala d. 1969-10-07 Stockholm.
Lars Ekborg, är nog den aktör som fastnat fast mest på min näthinna. Hans kunnighet var stor och imponerande. Eftersom jag är uppväxt under 1960-talet, så blev mitt första möte med honom i några av de underhållningsprogram han kom att medverka i. Ett av dessa hette Estrad. Från komedi till krävande dramatiska roller kan för de flesta skådespelare vara avgrundsdjup - men inte för Lars Ekborg.
 
Det är mot den bakgrunden en stor synd och skam, att han lämnade jordelivet så pass tidigt. Man kan i dag endast spekulera i hur mycket vi som var hans publik gick miste om. Jag vill inte ens tänka tanken.
 
ROGER LINDQVIST  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0