Möte med en "krumelurfarbror"

Det finns vissa små "krumelurer" därute i verkligheten, som man ibland inte blir riktigt klok på. Häromdagen korsades min väg av en sådan "krumelur". Efter en stunds diskussion sa han: - Jaså, är du en "sån ?" Detta i och med att jag tyckte annorlunda i en fråga. Nää, så där kan man bara inte tycka och tänka. Så här tycker jag, sa han föraktfullt. Jag känner mig stolt över den jag är, och att jag står på rätt sida, sa han som avslutning.
 
Denna "krumelurfarbror" var en sådan person som tydligen trodde att hela universum kretsade omkring honom. Och han gav även sken att han minsann satt inne med alla kloka svar som berörde livet, världen, och politiken. Ja, hade jag frågat honom om vart Jimmy Hoffa tagit vägen så hade "krumelurfarbrorn" säkert haft ett svar på detta också.
 
Det enda respons jag gav honom var när jag ställde en motfråga: - Hur ser en sådan där "sån" ut? Då blev "krumelurfarbrorn" alldeles tyst. Sedan dess har han lyst med sin frånvaro.
 
Det jag djupt ångrar, är att jag glömde fråga honom vem som mördade Olof Palme.
 
 
Roger Lindqvist - som känner sig trött på alla "krumelurfarbröder".
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0