Nationaldagen

På förmiddagen åkte jag, Elisabeth och Norah hem till Övremarken.
Barnbarnet Norah hade övernattat hos farmor och farfar. Så ringde
Carro och sa att hon var tvungen åka till Sunderbyn för att hämta
hem en bekant. Eftersom två av sönerna bor på samma väg, så
gick jag över till Danne och hjälpte honom att lasta två stora ris-
högar på sitt släp. Innan jag gick därifrån så hissade jag flaggan,
dagen till ära.
 
Äldste sonen Andreas, firade Svenska flaggans dag i sin traktor. Det råder
bråda tider just nu när man är bonde. Caroline fick åka själv till Badhusparken
med de tre barnen, Norah, Malte och Loke.
 
Senare på dagen tog jag och Elisabeth en fikakorg och åkte till Furunäsets park
för att dricka vårt kaffe. Furunäset har det goda med sig att utan Furu hade inte
jag och Elisabeth suttit där i dag. Utan Furus "insatser" så hade vi inte haft tre
fullvuxna söner, fyra barnbarn och tre fina sonhustrur.
 
Medan Bettan satt och vilade sina ben, så lekte jag Tjuren Ferdinand i parken.
Eftersom det fanns ont om korkek, så tog jag första bästa träd.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0