Tjocka släkten, 1956

Lördagen den 4 augusti 1956 fyllde min faster Elsa 40 år. Eftersom släkten
Lindqvist var stor, så kom en hel del gratulanter, däribland hennes syskon.
Som jag ser så saknades två, Sigrid och Artur.
 
På den här trappen vid det hus där Elsa och hennes familj bodde, så togs den här bilden av alla gubbar.
Överst fr v  Sven, Gunnar och John Lindqvist, min far. 2:a Ingvar, Amandus, min farfar och Erik Lindqvist 3:e John Risberg och Ivan Lundmark, Elsas make. 4:e Henning Sandström gm Ingvars dotter Gun och Åke Lindqvist. Längst ner: Roland, Elsas son och Bosse son till Gunnar.
 
De som fortfarande lever i dag är Henning Sandström, Roland Lundmark och Bosse Lindqvist.
Jag hade tre fastrar och sex farbröder på min pappas sida. Åke var den som levde allra längst, han avled 2010. Ingvar, var den som gick bort först i syskonskaran, han avled sommaren 1976. Amandus, min farfar, dog 1965.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0