Irriterade kycklingar, prioriterade bananer och asfalterade grönsaker

Den Lindqvistiska lomhördheten förvränger i bland orden jag hör - eller tror mig höra. Det har hänt så pass många gånger att jag inte kan skylla på tillfälligheter. Det händer att hustrun står vid spisen och pratar med mig. Jag sitter i ett annat rum medan köksfläkten surrar på. All konversation är därför dömd att misslyckas. Ja det händer fastän vi befinner oss i samma rum. Senast i dag har hörseln spelat mig ett spratt.
 
I min lilla värld så tycktes jag höra något om en "irriterad kyckling". Det finns säkerligen irriterade kycklingar i vår värld, men icke i vårt kök - vad jag vet. Den irriterade stackars kyllingen var friterad. Så kan det gå! Dessa friterade bananer, om ni bara visste vad de har ställt till det de senaste åren. Här blev det också helt galet; har ni någonsin hört om "prioriterade bananer?" Så bra, inte jag heller. Det var just precis därför som jag var tvungen att fråga om när Elisabeth "prioriterade" våra bananer. Här var det också frågan om ordet FRITERADE!
 
En gång när vi bodde kvar i vårt hus så stod Bettan (återigen) vid spisen och lagade mat. Jag kan passa på att inflika, att jag själv är en usel kock. Leif Mannerström skulle gråta blod om vi möttes under iordningsställande av diverse maträttar. Så till saken; jag ropade VAD GÖR DU? Hon ropade tillbaka: SAUSERADE GRÖNSAKER! (Betyder ungefär att man bryner dem). I min lomhörda värld blev det helt fel: "asfalterade grönsaker".
 
Tja nu vet ni hur jag har det!
 
ROGER LINDQVIST
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0