ROLF ÅHMANS - 2017

Under 1970- 80- och 90-talet var det orkesterbussar. De senaste åren
har det inskränkt sig till en röd Toyota Corolla.
 
T. v. Hasse Eriksson, sång och kompgitarr. T.h. också en Hasse men med
Berglund som efternamn, sång och keyboard.
 
Bröderna Andersson: t.v. Sune, sång, sologitarr och Sven-Åke sång och bas.
 
Hasse Eriksson mötte jag första gången 1972-73. Han var då redan medlem i Rolf Åhmans. Sune Andersson lärde jag känna när han började i Rolf Åhmans 1975. Sunes äldre brorsa, Sven-Åke anslöt sig till gruppen 1978. Sven-Åke spelade jag med första gången sommaren 1973 i John Harrys orkester. Hasse Berglund spelade jag med i Kjell-Bertils en gång 1988-89. Sune och Sven-Åke har också varit medlemmar i dansbandet Leffes. Sven-Åke började som popmusiker i The Steelmen från Älvsbyn ca 1963.
 
Roger och Ludwig hemma efter flera timmars musicerande i Lillpite.
Det röda huset var en gång mitt föräldrahem. Uppe på vindan där jag hade
mitt pojkrum stod mina trummor på en hedersplats i många år. I 43 år
har Ludwig bott i det här huset. I dag är det yngste sonen som äger fastigheten.
Han bor i det andra huset på samma tomt. Fastigheten står öde sedan 2002.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Pernilla Andersson

Hej Roger, jag letar med ljus och lykta efter en förstärkare som min pappa Kent "Grope" Andersson har byggt. GROPE heter förstärkaren och jag hittade dig på nätet när jag sökte efter den. Hör gärna av dig till mig!!! / Pernilla Andersson

2017-09-15 @ 13:06:05
URL: http://www.pernillaandersson.com
Postat av: Roger

Hej Pernilla! Grope var en förstärkare som en vän till mig använde i dansbandet Cool Candys från Lidköping. Han gjorde även PR för den i några reklamannonser under 60-talet.

Mvh Roger.

2017-09-15 @ 19:35:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0