Vägen till Per

Den här texten har tidigare publicerats på bloggen, men jag kände att den återigen var en smula aktuell. Artikeln har även varit publicerad i Piteå-Tidningen, den 23 oktober 2014.
 
Sedan den här berättelsen kom till, har även Pers far, Ingvar gått ur tiden, 94 år gammal. För ett antal år sedan så mötte jag Ingvar vid en återvinningsstation i Hortlax. Jag hade i samma veva haft några av mina andra historier publicerade i lokaltidningen. Ingvar kom fram till mig och berättade att han hade läst det jag hade gjort. Och medan han strök bort håret från pannan så sa han: "det måste väl ändå vara en tidsfråga innan nån förläggare hör av sig till dig, Roger". Jag tackade snällt och log.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0