På väg mot Gällivare, 1969

En stunds paus, i sommarvärmen, med kaffe och bullar på vår väg mot släkten i Gällivare. Vid campingbordet sitter min morfar Sanfrid och mina föräldrar John och Maj-Gerd. Själv står jag med min kamera från helvetet, som fungerade då den ville inte då jag ville. Men i den här speciella stunden så ville den.
 
Kameran från helvetet! Den följde sina egna lagar. Jag kunde skriva en tjock bok om den på 750 sidor hur illa den gjorde mig. Den höll på att ta död på mitt fotointresse. Men jag vann så småningom. Kameran från helvetet tog jag nämligen död på. Jag fick sista ordet. Eller om man nu ska vara skämtsam: jag fick sista KLICKET.
 
Äntligen framme i Gällivare. Morfar dricker en kall öl från TOP-bryggeriet i Gällivare verkar det som. Min far och mor tittar på. Som ni ser så fungerade kamerauslingen även här. Men bara Gud vet hur många fina bilder som gick om intet för detta missfoster till kamera. Kameran köpte jag på Domus. Fy, på sig Domus!
 
TOP - BRYGGERIERNA I Gällivare, gick i konkurs 1972. Då kom Pripps och köpte upp hela rasket.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0