Blåsmark

 
 
 
BLÅSMARK - byn där min mamma föddes den 14 maj 1929. Mina morföräldrar flyttade från byn i mitten av 50-talet till Pitholm. Då man återvände så bosatte de sig i Hortlax, granne med mitt föräldrahem. Först hos Bertil och Kerstin Johansson, sedan hos Viktor och Jenny Jonsson. Ca 1962 så hyrde man vindsvåningen i mina farföräldrars hus vid hortlaxvägen. Det var praktiskt så tillvida, att farmor och farfar - Amandus och Hanna - bodde på bottenvåningen medan mormor och morfar - Beda och Sanfrid - bodde på den övre våningen. Den 8 oktober 1964 - 53 år igår - så avled mormor. Den 20 januari 1965 avled farfar. Den 7 januari 1970 så gick min farmor ur tiden. Min morfar som var av segt virke, han levde fram till den 29 mars 1989.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0