Annadagpåsk den 23 april 1973

Hejsan, klockan är 08.20 på förmiddan. Det är vackert därute idag. Solen skiner och det känns härligt att leva. Valter, Sigrid, Ulla, Sune, Kjell, Christina, Jan och Birgitta var här hos oss igår. Sigrid, Valter och Ulla kom vid tio-tiden. Efter ca fem minuter så anlände Sune, han hade varit kvällen före på en spelning i Vitån, med Rolf Åhmans orkester. Igår på påskafton, skulle dom spela i Kåbdalis Folkets hus.
 
Sune och jag for in till stan och Bil-City. Vi mötte några tjejer (som vi inte alls kände) men som vi pratade med. Sen åkte vi till en av Sunes kompisar som så småningom åkte med oss hem till Hortlax. Det blev lite trumspel för min del, i mitt pojkrum, Sune var intresserad, han ville höra. "Roger, du är verkligen förjävligt bra", medan den andra killen sa. "Jag har aldrig hört nåt så fantastiskt". "Du sitter snart i Yngve Forssélls orkester". Ja, man tackar och bugar. Sen så åkte både Sune och Ulla hem till Vidsel. Sune skulle ju senare på kvällen spela på sin bas i Kåbdalis med Rolf Åhmans.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0