John och Emmy

 
Ett bröllopsfoto på John och Emmy Risberg, Hortlax. Emmy var min faster, John hennes man. John föddes i Öjebyn 1912 och avled 1987. Emmy var född i Hortlax 1914 och gick ur tiden 1998. Äktenskapet var barnlöst. Det här fotot hängde i deras vardagsrum på Hortlaxvägen. John var skomakare, Emmy mattant i Centralskolan i byn.
 
 
John och Emmy på besök hemma hos oss sommaren 1966. Emmy i blå klänning, John i vit skjorta sittande i profil och med sin älskade pipa med tillhörande tobak prydligt lagt på marken. Bredvid John sitter min far som också hette John. Min mor står med kaffepannan färdig att servera gästerna. Mannen till vänster om min far heter Herman han var stuggranne med Emmy och John på Långskatan i Öjebyn. Om det bara gick, så skulle jag kliva in i bilden för att få umgås med dem. Gerds kille, Henning, tog bilden.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0