BEATMAKERS med BORIS - 1974

 
¤ Boris Lindqvist
¤ Totte Dannerberg
¤ Peter Kott
¤ Johnny Blomqvist
¤ Roger Palm
¤ Caj Högberg
 
I dag är det endast Roger Palm och Caj Högberg som är kvar i livet. Roger Palm, var en av ABBA:s stjärntrummisar. Johnny Blomqvist, studerade under 60-talet vid musiklinjen på Framnäs Folkhögskola i Öjebyn utanför Piteå. Han bildade eget band under studietiden, där hortlaxbon Leif Westerberg ingick. Roger Palm är en av mina fb-vänner. Han blev väldigt intresserad när han såg att jag hade spelat med Allan Lundström. Han berättade att Allan hade fått anbud om att göra en egen soloplatta, som tyvärr aldrig blev av. - "Jag ringde Allan några gånger, berättar Roger, han var ju en lysande musiker. Han var god vän med Rune Öfwerman. Åke Sundqvist och Anna-Lotta Larsson ingår i min vänkrets, så Allan brukar vara på "tapeten" ibland när vi pratar".
 
Åke Sundqvist och hans hustru Anna-Lotta Larsson, studerade båda musik samtidigt på Framnäs. Åke på slagverkslinjen, Anna-Lotta studerade sång. Åke var också en i ABBA-stallet som trummis. Han var med på den turné som ABBA gjorde i Australien 1977.
 
Roger.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0