Småbarnsföräldrar - igen.

I morgon tisdag kommer Robert och Jannicke hem igen. Eftersom Jannices pappa blev hastigt sjuk, och inlagd på sjukhus i Bangkok, så bestämde sig Robert och Jannice för att åka dit för att hjälpa honom. På grund av detta så blev vi småbarnsföräldrar återigen, vid 60-årsålder. Max har varit hos oss nu i en vecka. Två kvällar och nätter tillbringade vi i Max´hem. Resten blev härhemma hos oss.
 
Allt kolliderade; min mor blev sjuk, och avled senare. Ove blev allvarligt sjuk i Thailand, mitt i allt var vi tvungna att börja tömma min mammas lägenhet på Hortlaxgården. Och som sagt så flyttade Max hem hos oss. Igår när jag kom hem efter repetitionen med Joe´s Combo så tog tröttheten ut sin rätt. Det värkte i hela kroppen. Så även med Elisabeth, som också varit i farten hela tiden. Tack och lov så blev vi bjudna på middag hos Ante, Carro och barnen. Visserligen kom jag lite sent till middagsbordet, men det blev mat i alla fall.
 
I morgon har jag beställt hämtning av mammas saker. Bord, stolar, byråer, tavlor mm. Jag har pratat med en jurist angående bouppteckningen som blir efter begravningen. Än återstår några telefonsamtal innan jag kan andas ut. Gammelkroppen värker, mest i fötter och ben. Ryggen har också "hört av sig". Men det finns ju tack och lov mediciner att tillgå. När man öppnar medicinskåpet så tänker jag ibland: är allt det där verkligen mitt? På den frågan är det en röst som svarar: JA, ROGER, ALLT ÄR DITT OCH INGEN ANNANS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0