70-årig bröllopsdag

 
Den 18 januari 1948, vigdes mina föräldrar av kyrkoherden C O Degerman i Hortlax. Min mamma har berättat, att när hon skulle kläs till brud, så var det 40 minusgrader. Hon hade beställt en taxi troligen hos taxiägaren Göran Berglund, då bosatt på nuvarande Skatanvägen i Hortlax. Jag har ett minne av att min mor även berättat att det var en snörik januari det här året. Den efterföljande middagen med släkt och vänner, ägde rum hemma hos pappas bror Erik Lindqvist och hans fru Essy på Innimarksvägen i Övremarken, Hortlax. Jag vet att faster Essy var en stor och kunnig "mat-mamma" som troligen ordnade till den här bröllopsmiddagen.
 
På tal om faster Essy, så minns jag henne med stor värme. Ja, även farbror Erik naturligtvis. En fin och mycket snäll man.
 
GRATTIS! till pappa uppe i himlen, och ett GRATTIS! till min mor som går mot sitt 89:e år i år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0