Sommaren 1971

 
Min mor och syster handarbetar på vår nygjorda altan, sommaren 1971. John, pappa, som för det mesta hade nåt "otyg" för sig tittar ut genom dörren. Själv så står jag bakom kameran. Till höger ses pappas blå VW 1600 TL 1967:a. Under den här våren så insjuknade pappa i en slags oförklarlig infektion i kroppen. Han som aldrig brukade bli nämnvärt sjuk, låg nu fjättrad i sängen på övervåningen. Han som aldrig brukade stanna hemma från jobbet på wallboarden, utan envist gå till jobbet vardag som helgdag. Samma vår så inredde min far och hans svåger, skomakaren John Risberg, ett rum uppe på vindan. Det som skulle bli mitt pojkrum.
 
Pappa, som vid det här laget hade fyllt 48 år, var så pass sjuk att vi började oroa oss hur det skulle gå. En dag kom hans brorsa, Sven på besök. När Sven kom nerför trappen efter besöket såg vi att han grät. Så illa ställt var det. Tack och lov så blev han frisk igen. Min mor Maj-Gerd var 42 år när bilden togs och min syster Gerd 23. Fotografen, dvs jag, var 13 år.
 
--------------------------------------------------------------
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0