Sörbyvägen 25 Hortlax /1976

 
Det vita huset i förgrunden, var min skolkompis Bernt Lindbergs föräldrahem. Detta hus har adress Sörbyvägen 25. Det stora röda i bakgrunden var Sörbyskolan, där jag gick i årskurserna 1,2 och 3. Sörbyskolan stod klar 1890 och "gick ur tiden" 1990. I samma slola gick även min pappa John, som var född 1923. Min faster Sigrid född 1923 (tvilling med min far) gick där. Jag gick där  jag är född 1957 och min äldste son Andreas född 1982.
 
Vid den vänstra björken på skolans tomt togs vårt klassfoto i årskurs 2 året 1965. Lärarinnan hette/heter Gunhild Lundman.
 
 
Klass 2 Sörbyskolan, Hortlax, 1965. Jag står som 3:e från vänster i den mittersta raden.
 
------------------------------------------------------------------
Färgbild: ARKIV DIGITAL. Bilden har jag lånat av Jonas Berglund.

Kommentarer
Postat av: Ulla Toolanen

Min bror Rikard,Pitsund översta raden längst till vänster, bredvid honom Johnny, Slammermora. Bredvid Dig t höger Kenneth, Pitsund. Kan det stämma?
Hälsningar Ulla

2019-11-03 @ 17:49:37
Postat av: Roger

Rickard Lundström, Svante Asplund, Roger Lindqvist och Kenneth Berg.

2019-11-03 @ 19:23:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0