Mitt möte med en sekatör

 
Jag hjälpte Andreas på hans tomt i dag. När jag skulle klippa bort några kvistar från en häck med min sekatör, så kom lillfingret i vägen. Följden blev att jag blödde som en gris, från ett stort jack i fingret. Åkte in till akuten på lasarettet i Piteå, där man skickade mig vidare till Hortlax hälsocentral för att sy. Fyra styng blev slutresultatet av mitt möte med sekatören. Trumslagarfingrarna måste ju vara i gott skick innan spelningen i Umeå. Farbror doktorerna (de var två stycken, AT-läkare  samt en sjuksköterska) som lovade att mitt lilla finger skulle återhämta sig innan den aktuella dagen.
 
Nu har jag hamnat i ett smått moraliskt dilemma; pga mitt sekatör-möte, så kan jag ju inte diska. Elisabeth mottog nyheten med ett cool leende.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0