Onsdag den 19/6 1968

I går hittade jag en liten flugsnappare en unge. Den hade visst skadats av en hagelskur jag och Henning skulle lära den fluga. Henning gav fågeln maskar med den ville inta ha. Den kunde flyga 10 meter ungefär. Han satt i min hand. Jag skulle ge den en mask men masken kröp in i pälsen på fågeln som tur var fick jag bort den. I morse när jag kom dit sov den. Min mamma gick först dit då sov den men när jag och Robert kom dit då var den död. Vi grävde ner den det var en svart och vit flugsnappare.
 
---------------------------------------------------------------
Robert, som jag nämner i historien är min kusin, Robert Nilsson. Henning som också finns med var min systers kille, Henning Höglund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0