Ur samlingarna...

 
 
 
 
 
Jag började intressera mig för gamla saker redan i 11-12-årsåldern. Och på den vägen är det. Mitt första inköp var sommaren 1969 i en antikhandel i Vilhelmina. Jag köpte en gammal bibel för tio kronor. Bibeln var i häften, alltså inte ihopbunden. Min far frågade om jag verkligen ville ha den, och svarat blev JA! Den finns kvar än i denna dag i mina samlingar. Illustrationerna var gjorda av den franske tecknaren Gustaf Doré (1832-1883). Jag gillade hans teckningar, som jag kunde sitta i timmar och beundra. Mest tagen och berörd blev jag av hans illustration av Johannes döparens avhuggna huvud på ett fat. I vuxen ålder så köpte jag en biografi över honom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0