Vi tar avstånd mot hatet

Jimmy Durmaz, mötte ett kompakt hat i sociala medier efter förlustmatchen mot Tyskland. Osmakligt i allra högsta grad! Men frågan är i sammanhanget när tar vi avstånd mot de utrikesfödda unga män som våldtar i grupp? Som förstör unga tjejers liv, kanske för alltid. Då blir inte responsen lika stor. En intressant fråga. Vi måste ta avstånd i alla de fall när hatet gör sig påmind, även när gärningsmännen är utrikesfödda.
 
Häromdagen så kom jag i diskussion om dessa förfärliga nynazister som ständigt gör sig påminda, på våra gator och torg. Här finns också hatet. Då replikerade motdebattören: - Bra, att du tar avstånd från nazismen! När jag då frågade personen om han även tog avstånd från det radikala islamsimen, så blev han tyst.
 
Tystnaden kan också vara ett slags svar. Jag hoppas inte att tystnaden innebar att han sympatiserade med dem? Vi har länge haft en diskussion om rasism. Men när vi pratar om den omvända rasismen då är det få som vill prata. Jag finner det högst besynnerligt.
 
Roger Lindqvist.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0