FOXIE - Piteå

 
¤ LENNART SANDBERG
¤ ROBERT ÖHMAN
¤ SVEN-ÅKE ANDERSSON
¤ SOA ANDERSSON
 
Robert Öhman är idag bortgången. Han blev min efterträdare i John Harrys orkester i början av 1974. Robert ringde mig och ville jag skulle börja i Foxie. Men jag tackade nej. Han var också trummis, men "sadlade om" till keyboard, tror jag. Robert Öhman var även medlem i Zanders från Piteå med Patrik Öhlund som sångare. Sven-Åke Andersson, spelade jag med i Rolf Åhmans orkester 1978-1982. Svenne har även spelat bas i älvsbybandet Leffes. Han började i tidigt 60-tal som medlem i popbandet The Steelmen från Älvsbyn. Så sent som förra året, så var Sven-Åke med och repade med Rolf Åhmans, han spelade med i bandet sommaren 2017 under en av våra spelningar i Lillpite. Tyvärr så drabbades han av sjukdom och var så illa tvungen att lägga basgitarren på hyllan.
 
Krya på dig, Svenne!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0