Jerry Williams är död

 
Rörmokaren Erik Fernström, från Huvudstagatan 14 i Solna som blev Jerka med hela svenska folket är borta.
 
Jag var 5 år gammal när jag första gången hörde tonerna av Darling Nelly Gray och Hello goodbye (Twistin´ Patricia) strömma ut ur våran svarta transistorapparat som stod på hedersplats hemma i vårt stora kök.
 
När jag sedan såg Jerry i våran svartvita TV rocka sig svettig, upptäckte jag också The Violents, Jerrys kompband. Efter den upptäckten så var jag såld.
 
När jag mötte Yngve Forsséll vid ett tillfälle, så blev jag överlycklig när han berättade om Jerrys inhopp i sin orkester. Berätta, sa jag och Yngve berättade om den där natten då herrarna Forsséll & Williams kom hem efter ett gig, och tog sig en nattmacka i Yngves kök hemma i Skellefteå.
 
Tänk, det är nåt fel då unga grabbar som Jerry måste dö. Visserligen så hade mr Rock fyllt 75 år. Men jag är övertygad om att han hade kvar många ess i sina skjortärmar.
 
Jerry, du fattas oss!
 
 
Roger Lindqvist 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0