Morfar 75 år /1974

 
Söndagen den 21 juli 1974 fyllde min morfar Sanfrid 75 år. I sin lilla lägenhet vid Hortlaxvägen strömmade barn, barnbarn och övriga släktingar och bekanta in.
 
 
Min mamma Maj-Gerd och min morbror Lennart, tar sig en nypa luft på balkongen. Den röda bilen som syns är min fars Datsun.
 
 
T.v. morbror Lennart, min pappa John och moster Anny från Skellefteå.
 
 
En del av gästerna den här dagen: Lennart Lundgren, Anny och Harry Lundqvist, Anna-Lisa Stenmark, okänd och min morfar. Mina föräldrar var ju också här, kanhända också Sune och Elly Nilsson, Gösta och Malin Lidman, Gerd Lindqvist och Henning Höglund m fl. Icke att förglömma fotografen som tog bilderna som var JAG.
 
Det tråkiga i sammanhanget är att alla dem som ses på bilderna är idag borta. Lördagen den 20 juli 1974, dvs dagen före morfars födelsedag, spelade jag med Rolf Åhmans i Logen Långträsk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0