Grattis lilla mamma

 
Grattis lilla mamma, idag den 14 maj, skulle du ha fyllt 89 år. Efter 88 år på den här jorden, så tog vi ett sista farväl av dig den 19 februari detta innevarande år. Jag besökte din grav idag. Det kändes overkligt att se ditt namn på din och pappas gemensamma gravsten. Du som i mina ögon alltid har funnits tillhanda. Både i smått som stort.
 
I dag har jag även promenerat omkring i de omgivningar där även du vandrade en gång. Och för varje steg så kom minnena emot mig. I dag åkte jag även förbi den lägenhet där du och pappa bodde. Jag såg den välbekanta balkongen bada i solljus, jag kunde se er båda sitta i allsköns ro med en kopp nykokt kaffe. Jag hörde till och med era röster glatt ropa: - Roger, kom så får du kaffe!
 
Nu finns ni inte där längre. Men jag är på djupet så tacksam att ni fanns där i min närhet när jag så väl behövde er. För varje sorg och förlust skapas ett tomrum i ens hjärta. Den tomheten känns så påtaglig i denna stund.
 
Roger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0