Konfirmanden Lindqvist /1971

 
I Hortlaxkyrkans port: konfirmanden Roger Lindqvist, 13 år. Jag gick i 7:e klass i Hortlax Centralskola, och konfirmation var nästan ett måste. Inte för att jag vägrade, men tidsandan var bara så.
 
 
Väl hemma, så tog min mamma den här bilden. Den känns uråldrig när jag ser den nu i dag. Jag var som sagt 13, men skulle fylla 14 i september samma år. De två konfirmationsprästerna hette Curt Carlsson och Kjell Markström. Samma vår så byggdes altanen som ses i bakgrunden. Det var min pappa John och min farbror som också hette John som byggde den tillsammans. 1971 spelade jag trummor för fullt. Varje måndag och torsdag var det repetition på Christinasalens scen. Måndagar med Piteå Havsband, under ledning av Lars Forssell, senare Sune Wiklund. Torsdagar med den stora Blåsorkestern, då med Curt Nilsson som dirigent och ledare. I slutet av 1972 början av 1973 började jag med min första dansorkester som hette Lasses. Sedan rullade cirkusen igång. Ja, jag spelar ju än i denna dag.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0