HEP STARS "Songs We Sang 68"

 

Kommentarer
Postat av: Tomas

Hej ! Hep Stars gjorde ett stort intryck i mitt liv under 60-talet ,men även bl.a Hootenanny Singers . Tänker ibland på Björn & Benny ,ett av världens bästa låtskrivarpar ,som i mitten på 60-talet tillhörde två helt olika stilar i musikvärlden , som svart o vitt i vissa avseenden ,Hootennanny singers hade t ex en betydligt mer städad publik än Hep Stars , på en konsert jag var med mina föräldrar var herrarna i publiken klädda i vit skjorta, slips o kostym , en klädsel som inte var speciellt vanlig när Hep Stars spelade ,jag var på en konsert på Gröna Lund med en äldre släkting ,ruskigt stökigt med mycket skrik o fylla , min mor hade dött om hon sett hur det gick till. Några år senare , måste varit 68-69 ,var jag med mamma på Stockholms konserthus och såg Hep Stars , då var Lotta med också. Då var det en mycket familjevänlig tillställning med låtar som "lilla Sofie" och " det finns en stad nånstans i fjärran". Den låt jag gillade bäst var Let it be me. I natt jag drömde kördes som allsång. Nånting säger mig att Hep Stars årsmodell 1966 aldrig hade släppts in i Stockholms konserthus. Jag såg Hep Stars för ett par år sen på en veteranbilsträff i Norrtälje , Svenne is still going strong.
Med vänlig hälsning Tomas

2019-04-09 @ 17:19:23
Postat av: Roger

Vi mötte Hep Stars två gånger 1995. Första mötet var på Nex Hotell i Gällivare där vi lånade ut både sånganläggning (PA) och bl a mina trummor. Andra gången var på ett lastbilsflak i Pajala samma sommar. Janne Frisk pratade jag med strax före deras framträdande, han var rätt så påverkad. Svenne och trummisen Christer satt vi med en lång stund efter kvällens sista spelning. Svenne berättade en lång historia om bandet vilket vi tyckte var rätt intressant.

2019-04-10 @ 00:22:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0