Juli -77

Min pappa, John, 54 år gammal. Under sin semester från Wallboardfabriken i Piteå. Samma sommar åkte min föräldrar till Dalarna i sällskap med min faster Elsa och hennes man Ivan. I Dalarna bodde min mors väninna, Birgitta med maken Ingemar.
 
Den här mycket varma sommardagen intog mor och far sin lättlunch ute i det fria. Närmare bestämt på sin egen tomt.
 
Mor åt sin fisk, medan min far åt bryta.
 
Mina föräldrar hade inte alltid samma syn på mat. Morsan älskade fisk, däremot inte min pappa. Surströmming och saltströmming gick väl bra.
 
Den orangea hammocken hade min syster köpt på ICA-Lundmans i Hortlax året 1968. Den orangefärgade brickan som ligger till höger om min mor, finns idag hos sonen Robert och hans familj.
 
Stekt strömming...
 
Den 14 maj det här året så fyllde min mamma 48 år.
 
Våra grannar, Ivan och Irene.
 
Sammanbiten, fokuserad med en liten mjölkdroppe på sin haka.
 
Pappa, som tidigare varit Volkswagen trogen, hade vid den här tidpunkten en röd Datsun årsmodell 1973.
 
Om det hade varit möjligt, så hade jag mer än gärna rest tillbaka till just den här stunden tillsammans med mina föräldrar.
 
Maj-Gerd Karolina Lindqvist f. Lundgren 14 maj 1929 d. 19 februari 2018.
 
John Elof Lindqvist f. 19 februari 1923 d. 4 juni 2005.
 
I dag besökte jag graven där mina föräldrar vilar. Då jag stod där, så tänkte jag på just den här stunden, den här varma sommardagen i juli månad 1977.
 
Sommaren 1977 spelade vi i ROLF ÅHMANS på följande platser under juni och juli:
 
¤ 3.6 RIMJOKK, 4.6 RIMJOKK, 10.6 SKELLEFTEÅ FP, 11.6 FURULOGEN, KALIX, 17.6 LOGEN VÄNDTRÄSK, 18.6 LOGEN MISSENTRÄSK, 24.6 SÖRBYN (midsommarafton), 25.6 LOGEN TALLHEDEN, 1.7 RIMJOKK, 2.7 RIMJOKK, 23.7 FURULOGEN, KALIX, 29.7 RIMJOKK, 30.7 LOGEN TALLHEDEN, 5.8 LOGEN VÄNDTRÄSK, 13.8 LOGEN MISSENTRÄSK, 19.8 LOGEN MITTENA, 20.8 NORSJÖ, 26.8 LOGEN KÄCKTJÄRN, 27.8 SÖRBYN.
 
Den 26 september 1977 fyllde jag 20 år.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

C

2019-06-24 @ 23:25:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0