Klimatångest?

Klimatångest? Nej tack!
Varför skulle jag ha det? Det räcker väl att alla andra har drabbats. Den ångest jag har, skulle i så fall vara för all den oro som finns i vårt land idag, med mord och våldtäkter mm. Det vi just nu ser är ett exempel på hur en masspsykos tar sig sig ut. Rätt skrämmande tycker jag. Jag har samma fundering som författaren Björn Ranelid; varför skolstrejkar man inte för den terror och det krig som finns ute i världen? Det verkar man inte alls bry sig om. Och att jämföra 16-åriga Greta Thunberg med Jesus, tyder på jag på mycket dålig smak. Masspsykos är ordet.
 
Domedagssekt, kallas det också av lärda professorer inom klimatfrågan, som media aldrig släpper fram i debatten. Märkligt att endast en linje får komma till tals. Lyssna gärna på Lars Bern och andra som äger en stor kunskap gällande klimatet. Man avfärdar klimatångesten som struntprat.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0