Greta pekar finger

Smått hotfull ser hon ut, vår Greta på den här bilden. Men nej, jag kommer inte att sluta flyga, jag kommer eller inte att sluta med att äta kött. Jag känner eller ingen skam över något överhuvudtaget. I dag kom ett nytt ord Bondeskam som jag förstår så skall alla de bönder som ger oss mat känna sig ångestfyllda och be om ursäkt för det dem gör. Jag pratade med min son som är bonde, han säger sig inte lida av någon som helst bondeskam. Och jag är inte en vit kränkt man som det brukar heta så fort man inte sympatiserar med Greta. Varför all denna ångest? Det börjar mer och mer likna en form av småskalig (än så länge) diktatur.  Jag gillar inte det hotfulla i propagandan.
 
PS. under eftermiddagen så åt jag och hustrun varsin karrékotlett med potatis till. MUMS! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0