Hayati Kafe, still going strong

 
Hayati Kafe föddes 1941 i Istanbul, Turkiet. Han var så pass ovanlig som en turkisk jazzsångare. 1962 kom han till Sverige med en orkester, och turligt nog så bestämde han sig för att stanna. Den 28 juli 1968 kom Hayati in på Svensktoppen med låten Sånt eller som den hette i original, Things. I hela 10 veckor parkerade han sig på Svensktoppn, som bäst på en 2:a plats. Hayati Kafe sjunger fortfarande, och den 25 september fyller han 78 år. Dagen före min egen födelsedag. Jag kan även tillägga att plattan är inspelad på Bill records, var upphovsman är Arne Bill. I hans orkester spelade Gösta Eriksson piano. Gösta var född i Hortlax och var kusin till min pappa. Såja, nu fick jag det sagt ännu en gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0