Rekordvärme i juli 1969

 
Jag minns själv den här varma sommaren mycket väl. Det var en sån torka att det blev vattningsförbud här i Piteå. Nåt som också har fastnat i minnet, är när min far satt i skuggan och försökte få lite svalka. Vintern 1966 minns jag som en mycket snörik vinter, med snörekord på många ställen. Det slogs rekord både vintrar som somrar. Det slogs även rekord i väderfenomen redan på medeltiden och framöver. Det var somrar som blev till vinter, och tvärtom. 1999 slogs det rekord häruppe i Norrbotten vad gällde kyla. Under nödåren 1867 så kunde inga fartyg lägga till i de norrländska hamnarna. Det var is snö och kyla även i juni.
 
För mig personligen så har jag den åsikten att dessa fenomen är inte komna av människans påverkan. Det har blivit till en ren absurditet, detta med ängslan, ångest och rädsla som propagandan ideligen pumpar ut, både i tidningar och television. Vi uppmanas känna ångest och panik, något som Greta Thunberg sa i ett tal. Greta, med all respekt; jag håller inte med dig.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0