Storforsen 2019-07-29

Barnbarnet Norah.
 
Sonen Andreas.
 
Fikastund har guld i mund... eller hur det nu var.
 
Mäktiga krafter.
 
Information för den intresserade.
 
 
 
Barnbarnet Loke med sin mamma Caroline. I Lokes vänstra glas syns farmor Elisabeth, i det högra farfar Roger.
 
Hotell Storforsen byggdes under 90-talet, där har jag spelat med dansorkestern OPUS.
 
Lyckan är fullständig, en hel dag med dem man tycker mest om i hela världen. Barn och barnbarn. Det fattas några stycken, Robert, Jannice, Max, Daniel och Linda. På bilden står farmor Elisabeth, Norah, Malte, Ante, Carro och Loke. Bakom kameran finns en viss J.R. Lindqvist.
 
Carro, Loke och Norah.
 
Malte och farmor samt en liten potta vid Döda fallet.
 
Loke med sin mamma.
 
Glasspaus innan hemfärden...
 
...men först ett besök hos Solbritt och Kjell i Muskus. När vi åkte hemåt så stannade vi i Älvsbyn och käkade pizza.
 
Sommaren 1967 besökte jag, min syster, hennes kille och mina föräldrar Storforsen. Om vi då alla hade vetat, att juli 2019 skulle jag besöka samma fors med barn och barnbarn. Tanken svindlar.
 
Sommaren 1968 var Elisabeth på "fors-besök". Femtioett år senare var hon där i egenskap av mamma, hustru och farmor.
 
Den 13 juli 2012 var vi på besök till samma fors med Robert, Jannice och barnbarnet Max.
 
1982 kom den blivande bonden vid Avans Lantbruk till Storforsen med mor och far.
 
Storforsen 1979 med Elisabeths mor och far. Svärfar Felix på bilden som hade sitt fiskespö med sig.
 
Vid samma besök 1979 var även Elisabeths mamma Ruth med. Året därpå, den 15 mars 1980 avlider Ruth på lasarettet i Piteå, 49 år gammal. 1982 går svärfar Felix bort nyss fyllda 60 år.
 
Danne vid Döda fallet 2009.
 
2016 besökte vi Storforsen Ante, Carro, Norah, Malte, Loke och jag. Vid samma tidpunkt kämpade Elisabeth för livet på Sunderby sjukhus. Hon fick en blodförgiftning som nära på höll att kosta henne livet. Två gånger dessutom. Samma dag på väg till forsen fick jag veta att hon hade en blödning som man försökte stoppa. Jag kunde inte riktigt koppla av under besöket. Tankarna var hos Elisabeth.
 
Storforsen på en bild från 60-talet.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0