Sune

SUNE ANDERSSON, gitarrist, en gång även trummis och saxofonist. Gitarren är huvudinstrumentet. Vi lärde känna varandra redan 1974. Sune spelade då trummor  i Leffes från Älvsbyn. Året därpå började han i Rolf Åhmans. Vi spelade fram till 1982. Sedan blev det paus fram till 1987 då jag ringde runt och frågade om intresse fanns i att återigen spela tillsammans. Sune fortsatte då fram till 1989, då han och basisten Sune Karlsson valde att börja i ett annat band. Sommaren 1991 började jag och kusinen Sune K. i det nybildade OPUS från Piteå. Hösten 1997 la vi ner bandet. Jag fortsatte med min förra kollega Kjell i hans orkester fram till 1999.
 
Så gick det 10 år. Då började vi i Rolf Åhmans att repa i Sune K:s garage. Sedan blev det ytterligare en paus, fram till för nåt år sedan. Nu träffas vi regelbundet, och har även haft några spelningar med det gamla gardet. Hasse Berglund är ny i gruppen, ny och ny, han har spelat i andra band och även på professionell nivå på heltid. Det är ett sant nöje att träffa dessa "ungdomar" vi har så mycket gemensamt efter alla åren ute på dansbanorna. Vi delar många fina minnen. Jag är väldigt tacksam. Finare kompis än Sune får man leta efter - i sanningens namn så är alla gubbar lika fina.
 
Roger 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0