En ny världsmedborgare /1957

 
Min mor och jag på BB-avdelningen vid Piteå lasarett. Jag verkar trött efter strapatserna. Min mor också. Tidig torsdagsmorgon ca 01.00 den 26 september 1957 gjorde jag entré som ny världsmedborgare. Kvällen innan åkte min mor in med chauffören Göran Berglunds taxi. Min far var också med, han skulle till jobbet på Wallboardfabriken i samma stad. När taxin stannade tog min far adjö med orden: "Ja, lycka till då!". Där satt min mor med födslovärkar vilket föranledde herr Berglund att lite skämtsamt säga: "John borde nog få en riktig fet smäll". Innan värkarna satte igång så hade mamma gjort pitepalt. Pappas bror Erik var där också. När det blev mer allvar cyklade Erik hem till hustrun Essy och sa: "Det börjar vara dags nu hos John och Maj-Gerd".
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0