Rolf Åhmans - Rimjokk 1-2 juli 1977

Gunnar Sandbladh - Tenorsax, hammond, elpiano, stråkmaskin, sång.
 
Sune Andersson - Gitarr, sång, altsax. Roger Lindqvist - Trummor, sång. Janne Höglund - Bas. Hasse Eriksson - Sång, gitarr.
 
Roger & Janne. Vi spelade även tillsammans i John Harrys orkester 1973-74. Janne ersatte vår fd basist, Sune Karlsson som spelade sista kvällen på Forum i Luleå den 23 april -77. Janne började på allvar på Forum i Luleå den 6 maj.
 
Min syster Gerd och hennes sambo Henning med barnet Mathias kom helt överraskande in i danslogen den här fredagskvällen. Med sig hade de sina grannar Kersti och Ralf. Jag hade min ljudfilmskamera med, så Henning filmade oss när vi framförde två låtar: "Tänk om jorden vore ung" och "Charlie Brown". Bilderna har jag fotat av från smalfilmen därav den bristande kvalitén. Tyvärr så är det inte längre möjligt att lyssna på låtarna. Ljudfilmsprojektorn är trasig. Den här sommaren spelade vi sex gånger på Rimjokk camping. Vi blev av arrangören Håkan Wiklund utsedda till Norrbottens populäraste dansorkester genom tiderna. Märk väl, att Håkan var själv musiker, fd professionell i Stockholm med egen orkester. I Rimjokk spelade eliten av rikskända band. Även Art Van Damme spelade i logen samma sommar. Leif Engvalls, Mikael Bries, Sten & Stanley m fl kom på besök.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0