"Tona ner ditt engagemang..."

 
Ann-Sofie "Soffan" Hermansson, socialdemokraternas starka kvinna i Göteborg, avslöjar i Aktuellt att hon fått tillsägelse att tona ner sitt engagemang mot hedersvåld och extremism.
-------------------------------------------
Samtidigt varnar terrorforskaren Magnus Ranstorp på Försvarshögskolan ännu en gång om radikal islamism som sprids, även inom Socialdemokratin.
 
Om nån hade sagt till mig för 10-15 år sedan att religiösa radikala islamister skulle få fotfäste inom "mitt" parti, hade jag avfärdat den personen som en lallande befängd jubelidiot. I dag sitter jag med facit. Den första tanken är, vad håller egentligen på att hända i vårt en gång så trygga land? Synd nog så har de flesta kritiker, många vanliga medborgare, klassats som rasister. Ordet rasist har i det här fallet verkat som en bromskloss för vanliga medborgare, då det enda många bär på egentligen är en djup befogad oro. Jag håller det inte alls otroligt att vi om några år har ett starkt växande islamistisktparti i vår svenska riksdag.
 
Att "tona ner sitt engagemang" innebär alltså att våra folkvalda inte på något sätt får eller skall fördöma terrorbrott, gruppvåldtäkter, hederskultur, skjutningar på öppen gata, överfall, misshandel osv. Det är alltså därför som vi aldrig hör en enda debatt som går på djupet av problemen. Om man inte gör det, då kommer problemen att fortgå. Se vad som händer i skolans värld, en lärarinna blev våldtagen, en annan blev hotad till livet, många vittnar om att hela familjer kommer till undsättning om deras son/dotter fått "fel" betyg. Om nu inte respektive lärare sätter ett högre betyg, då hotas han eller henne med våld. Frågan är, vilket slags samhälle vi vill ha?
 
Roger

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0