Vittne till olycka

Idag ca 14.45 så var jag på väg till mötet med Piteå 400. Då jag kommer till Lillbrogatan i centrala stan, så ser jag en bil som svänger in på gatan från Storgatan. En äldre dam och hennes man ska just passera ett övergångsställe, hon blir påkörd och flyger en bit innan hon landar med en duns på det stenhårda underlaget. Jag rusar dit samtidigt med två andra. Hennes man som gick några meter före skyndar sig också dit. Först blir det alldeles tyst. Sedan så börjar hon jämra sig. Hon har ont i sin höft. Ordentligt ont. En kvinna bredvid mig ringer ambulansen. Cirka 10 minuter därpå anländer ambulansen. Det hela så väldigt obehagligt ut. Hoppas nu att det ordnar sig.
 
Roger

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0