Eftermiddagssol i Övremarken /1964

För att få ut det mesta av sol under somrarna, brukade vi ibland sätta oss mot solväggen vid vårt hus, då eftermiddagssolen värmde som mest. Den här kvällen, hade vi besök av min farmor Hanna och min farbror Åkes särbo Dagmar. Det var Dagmar som tog bilden med sin lådkamera. Mina föräldrar sitter också vid det vita runda träbordet, som faktiskt finns kvar än i denna dag. Idag är det den mellersta sonen Robert som använder det. Bordet är idag 55 år gammalt, och håller sig än rätt så fräscht. Helt otroligt.
 
I min famn så håller jag min katt som pappa brukade kalla för "Hitler" på grund av sin svarta mustasch under nosen. "Hitler", som inte hette så egentligen, hade jag fått av min faster Essy och farbror Erik som inte bodde så långt ifrån oss. Jag är uppvuxen i en sörgårdsidyll, något som jag idag är så otroligt tacksam för. Nästan hela min pappas släkt bodde i området runt omkring. Mina mor- och farföräldrar gjorde det också.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0