Gärningsman med kniv

En av mina fb-vänner driver en antikhandel i Jönköping sedan många år. Mannen och ägaren börjar så smått närma sig 80 år. Under onsdagen så kommer det in en utländsk man, troligtvis från Afghanistan. Han beskrivs av ägaren att vara i 20-årsåldern. Med sig har han en lapp där han skrivit "Din plånbok". Samtidigt hotar han med en kniv och hotar med att döda sitt tilltänkta offer. Med all sin kraft så tvingar ägaren ut gärningsmannen ut genom entrédörren. Senare efter nån timme, så visar antikhandlaren upp gärningsmannens personnummer i bild. Knivmannen var född 1997.
 
Sedan följer en lång utläggning på fb skrivet av antikhandlaren. Han var märkbart upprörd, vilket jag har full förståelse för. Det var inga snälla ord han hade att säga, vilket jag också förstår. Jag kan tillägga, att fb-vännen en gång var en elitidrottsman i bl a handboll.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0