Övremarken 1950-tal

På den här svartvita flygbilden finns dessa hushåll/personer med:
 
¤ Amandus och Hanna Lindqvist. Min farmor och farfar.
 
¤ Gustav och Ida Berg.
 
¤ Gösta och Rut Marklund.
 
¤ Nils och Ingrid Stenberg. Affärsinnehavare av Stenbergs specerier.
 
¤ Sixten och Anna Engman.
 
¤ John och Maj-Gerd Lindqvist. Mina föräldrar.
 
¤ Gottfrid och Linnéa Westerberg.
 
¤ Viktor och Jenny Jonsson.
 
¤ Bertil och Kerstin Johansson. Sally, Bertils syster, bodde i samma hus.
 
¤ Gunnar och Aina Lindqvist. Min pappas bror med familj.
 
¤ Ingvar och Margaretha Sundkvist.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Eva Westling

Hej Roger,

Hittade din blogg när jag letade efter kolonatet i Mellanboda där min mors familj bodde 1925-1929. Hittar sedan att du skriver om Övremarken där de bodde... Gustaf Berg var min morfar och egentligen vill jag bara korrigera namnet på hans fru här ovan - det är Agnes och inget annat! Trevlig blogg för mig som släktforskare! Hälsningar Eva

2019-10-01 @ 11:34:12
Postat av: Roger

Hej Ewa! Jo, det blev lite tokigt med det där namnet på din mormor. Bra att du rättar mig.

Roger.

2019-10-01 @ 19:15:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0