Skam, skuld och ångestkänslor

Det värsta som man kan ge en annan människa, är skam, skuld och ångestkänslor. Jag har upplevt på nära håll hur en människa i djup ångest mår och fungerar. Det vill säga i klartext; man fungerar inte alls. Under de 15 åren som jag jobbade på Furunäsets sjukhus i Piteå, så fick jag lära mig både det ena och det andra. En sen höstkväll så räddade jag och en jobbarkompis en ångestfylld patient då han försökte att hänga sig.
 
Så därför tycker jag att den här "flygskammen" och "klimatångesten" är i vissa fall helt motbjudande. Man uppmanar med andra ord att folk ska må dåligt och känna panik, under sin korta tid här på jorden.
 
Roger Lindqvist

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0