Blåsmark-Svensbyn - Söndag den 2 juni -19

Under söndagseftermiddagen åkte vi till Blåsmark.
 
Vackra vyer över ett vackert landskap.
 
I Blåsmark föddes en gång min mor.
 
Efter Blåsmark åkte vi mot Svensbyn...
 
... på Vallen tog vi fram kaffetermosen och fikabrödet.
 
På Vallen träffade jag min syster Gerd, fast endast på en bild.
 
Vi gjorde ett kort uppehåll på Swensbylijda. I den röda logen spelar Joe´s Combo torsdagen den 1 augusti.
 
Det sägs att scenen är liten...
 
Om publiken börjar kasta ruttna tomater, kan vi ju smita ut bakvägen.
 
Sen så springer vi över fälten uppför backen där fårskallarna betar, vidare ut på vägen med hjärtat i halsgropen. Det är då jag stannar upp och ropar: JAG GLÖMDE MINA TRUMMOR!
 
Huvudbyggnaden ute på Swensbylijda.
 
Innan vi åkte hem till lägenheten, gjorde vi ett besök på mina föräldrars grav. Vi satte blommor häromveckan. Det gjorde vi också på mina mor- och farföräldras gravar samt på Sven och Elmas grav.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0